maandag 16 maart 2009

't Belske, Eindhoven

Na een teleurstellende Feijenoord - PSV en enkele pintjes, moest ik mijn verdriet van de verloren wedstrijd wegeten met een broodje frikandel met mayo. Deze keer besloot ik 't Belske aan te doen, aan de Heezerweg.
Ginne Bels te zien in dees vettent, alleen Chinezen.

Een broodje frikandel met mayo kost hier €1,85, en das niet te duur.

De dame achter de balie neemt vlot mijn bestelling op, en binnen 5 minuten heb ik mijn troostbroodje.
Een echt troostbroodje is het niet, want het doet nogal droog en taai aan.
En het is een bolletje, en de vaste lezers weten vast hoe ik daar ondertussen over denk: bolletjes zijn geen goeie broodjes voor frikandellen!
Frkandellen zijn lang en dun, dat past niet op een bolletje.
Natuurlijk kun je de frikandel door snijden, maar twee van die halve staven met mayo op een broodje: dat gaat glijden en geeft rotzooi.
Ook nu weer: het servetje wat erbij zit is geen overbodige luxe en de mayo druipt aan de achterkant uit het broodje terwijl ik de glibberende staven erin probeer te houden.

De frikandel is goed heet en aardig van smaak. Beetje flauw, maar hij hapt toch lekker weg met de wat zurige mayo.
Met de smaak zit het dus toch wel goed.



En dan nu de punten:
1. Hoe is de service van de zaak? 4 pt.
2. Hoe vers was het broodje? 2 pt.
3. Hoeveel mayo zat er op het broodje? 3 pt.
4. Hoe was de smaak van de mayo? 4 pt.
5. Hoe was de frikandel? 4 pt.
6. Hoe warm was de frikandel? 4 pt.


Dat geeft een totaal van 21 punten!

De tussenstand dan:
24 punten: Cafetaria 't Hofke
24 punten: Snackbar Johnnie
23 punten: Cafetaria Thijsco
23 punten: Cafetaria Mimosa
22 punten: Automatiek Marks
21 punten: 't Belske
21 punten: Oost-West Grillroom - Cafetaria
20 punten: Resto Ricus
19 punten: Jim's Food Factory
18 punten: Fan Tasty, PSV Stadion
16 punten: Top Events, PSV Stadion


Geen opmerkingen:

Een reactie posten