woensdag 18 maart 2009

Restoquick, Eindhoven

Ik zal het maar eerlijk zeggen: ik vind broodjes frikandel met mayo het einde. Gefrituurd afvalvlees, in een broodje met saus: simpel maar heerlijk.

Als je de goede tent treft in ieder geval.

In het winkelhart van Eindhoven bevinden zich 3 snackbars/ automatieken. Twee heb ik er al bezocht, zie vorige blog berichten, vandaag is de derde aan de beurt: Restoquick.

Ik plaats de bestelling en binnen de minuut heb ik een broodje frikandel met mayo in mijn handen en ben ik €1,85 armer. En jawel: mijn vermoedens worden waarheid: ik krijg een frikandel uit de automatiek. Het zal me benieuwen.

Net voor ik de eerste hap wil nemen, ziet mijn scherpe oog iets donkergeels in de mayo. Na nadere inspectie blijken dit opgedroogde klontjes mayonaise te zijn. De mayo komt uit de pomp, en blijkbaar neemt Restoquick niet even de moeite om het uiteinde van de pomp regelmatig schoon te vegen. Bah bah!

Goed... niet klagen verder: ik vis de harde stukjes uit de mayo en neem een flinke hap.
En jawel: de frikandel is al bijna onderkoeld. Hard en lauw. Ik doe het broodje nogmaals open en bekijk de frikandel eens goed. Gerimpeld, kleurverschillen... geen beste frikandel.

Restoquick is hard op weg naar de laatste plaats in deze test.

Verder blijkt het broodje ook nog eens oud te zijn... Restoquick is geen paradijsje, in het centrum van Eindhoven. Ik zal wel heel erg veel honger moeten hebben om hier nog ooit een stap binnen te zetten.

En dan nu de punten:
1. Hoe is de service van de zaak? 4 pt.
2. Hoe vers was het broodje? 1 pt.
3. Hoeveel mayo zat er op het broodje? 3 pt.
4. Hoe was de smaak van de mayo? 1 pt.
5. Hoe was de frikandel? 1 pt.
6. Hoe warm was de frikandel? 1 pt.


Dat geeft een totaal van 11 punten!

De tussenstand dan:
24 punten: Cafetaria 't Hofke
24 punten: Snackbar Johnnie
23 punten: Cafetaria Thijsco
23 punten: Cafetaria Mimosa
22 punten: Automatiek Marks
21 punten: 't Belske
21 punten: Oost-West Grillroom - Cafetaria
20 punten: Resto Ricus
19 punten: Jim's Food Factory
18 punten: Fan Tasty, PSV Stadion
16 punten: Top Events, PSV Stadion
11 punten: Restoquick


Geen opmerkingen:

Een reactie posten