woensdag 11 maart 2009

Resto Ricus, Eindhoven

Resto Ricus is een snackbar/ automatiek in het centrum van Eindhoven. Ik had er nog nooit een voet binnengezet en dus een goede reden om het voor een bezoekje aan te doen... en een broodje frikandel met mayo.

Bij het opnemen en betalen van de bestelling werd ik aangenaam verrast: €1,60!
Dat is het goedkooptse broodje frikandel met mayo wat ik tot nu toe voorgeschoteld kreeg.
Nu benieuwd of het ook zo smaakt.

Het duurt een aantal minuten voordat ik mijn broodje frikandel met mayo krijg. Het wordt op een bolletje gepresenteerd, met bovenop de doorgesneden frikandel de mayo.
Ik zie alweer gebeuren dat ik eerst alleen maar brood met frikandel eet, en dan in 1 keer een dikke klodder mayo erbij proef.
En mijn vermoedens worden bevestigt... ook glibbert het weer aan alle kanten en moet ik opletten dat de mayo zich niet op mijn jas begeeft.

De smaak van het broodje is lekker. Als ik de zak mag geloven waar hij uit komt, is het een broodje van Bakker Bart. Het is vers en ziet er mooi van kleur uit.

De mayonaise is wat flauw van smaak en komt uit de pomp.

De frikandel is heet, stevig, en recht uit het vet. De smaak is wat flauw, en als ik een paar happen heb genomen lijken er harde stukjes in de frikandel te zitten krietseltjes zoals mijn zus ze vroeger noemde... en erg jammer, want het gaat ten koste van de totaal ervaring.


En dan nu de punten:
1. Hoe is de service van de zaak? 4 pt.
2. Hoe vers was het broodje? 4 pt.
3. Hoeveel mayo zat er op het broodje? 3 pt.
4. Hoe was de smaak van de mayo? 2 pt.
5. Hoe was de frikandel? 2 pt.
6. Hoe warm was de frikandel? 5 pt.


Dat geeft een totaal van 20 punten!

De tussenstand dan:
24 punten: Cafetaria 't Hofke
24 punten: Snackbar Johnnie
23 punten: Cafetaria Thijsco
23 punten: Cafetaria Mimosa
22 punten: Automatiek Marks
21 punten: Oost-West Grillroom - Cafetaria
20 punten: Resto Ricus
19 punten: Jim's Food Factory
18 punten: Fan Tasty, PSV Stadion
16 punten: Top Events, PSV Stadion

Geen opmerkingen:

Een reactie posten