woensdag 24 december 2008

Cafetaria 't Hofke, Eindhoven


Niet gelunched... dan heb je op een gegeven moment trek. En wat anders dan een broodje frikandel met mayo kan die trek vullen?

Niets!

Dus pakte ik de fiets en ging naar Cafetaria 't Hofke aan de Tongelressestraat in Eindhoven. Lijkt wel of de zaak pas is opgeknapt. Ziet er erg modern uit. Heel wat beter dan de oude frietkotten... al hadden die ook zo hun charme.

Het is rustig; er zit alleen een oude man de krant te lezen. Binnen 5 minuten nadat ik mijn order heb geplaatst, heb ik het broodje frikandel met mayo in mijn handen en was ik 2 euro armer.

Deze keer is het een bolletje van wit brood, ipv een puntje. Deze heeft toch iets te lang open en bloot en doorgesneden gelegen, want het is wat uitgedroogt.
Nadeel van zo'n bolletje is, is dat de frikandel in 2-en is gesneden. En vooral als de mayo bovenop de frikandel wordt gespoten, zoals nu, gaat dat glijden en zitten je handen al snel onder de mayo: kliederboel.

De mayo is erg lekker, beetje zurig, maar daar houd ik wel van. De mayo komt uit de pomp en is niet te koud. Hierdoor koelt de frikandel niet snel af.

De frikandel heeft een mooie egale en bruine kleur. Hij is kruidig en goed van smaak en komt recht uit het vet, waardoor hij goed heet is.

Al met al ben ik erg tevreden met dit broodje frikandel met mayo.
Zeker voor herhaling vatbaar!

En dan nu de punten:
1. Service vd zaak: 4 pt.
2. Versheid vh broodje: 3 pt.
3. Hoeveelheid mayo: 4 pt.
4. De smaak vd mayo: 4 pt.
5. De smaak vd frikandel: 4 pt.
6. Temperatuur vd frikandel: 5 pt.

Dat geeft een totaal van 24 punten! 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten