zaterdag 20 december 2008

Broodje Frikandel met Mayo...

Beste lezers,

We kennen hem eigenlijk allemaal wel: het broodje frikandel met mayo. Heerlijk als tussendoortje, of als extra bij de friet of de lunch op het werk.

Maar wat maakt een broodje frikandel met mayo nu tot een goed broodje frikandel met mayo?

Dat ga ik onderzoeken aan de hand van 6 vragen die ik beoordeel 
met een cijfer tussen de 1 en de 5. 
Als de score een 1 is, dan is het echt belabberd. Is de score 5, 
dan hoeft de frietboer er niets aan te veranderen en alles zo houden.

De vragen die ik opwerp bij elk broodje frikandel met mayo zullen zijn:

1. Hoe vers is het broodje?
Een oud broodje waarop de frikandel met mayo worden neergelegd 
is geen lekker broodje. Het moet zacht en vers zijn, zonder hard randjes.

2. Hoeveel mayo zit er op het broodje?
De frikandel mag niet zwemmen... maar ook niet droog liggen.

3. Wat is de smaak van de mayo?
Is hij nog vers? Past het goed bij de frikandel? Is de mayo zuur of zoet? Geschept met de lepel of met de pomp?

4. Wat is de smaak van de frikandel?
Heeft de frikandel te lang in het vet gelegen? Of te kort? Is het vet te oud?

5. Is de frikandel warm?
Heel belangrijk... aan een bevroren frikandel op een broodje met mayo hebben we niets.

6. Hoe is de service van de zaak?
Spreekt voor zich: staat er een leuke jonge meid achter de balie, 
of een kwaaie kop die baalt dattie zijn sigaret niet kon oproken omdat 
hij een klant heeft.

Ik begin mijn onderzoek binnenkort in Eindhoven, maar hoop ook 
andere dorpen en steden aan te doen hiervoor.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten