woensdag 10 juni 2009

Dik & Lang, Eindhoven

Dik & Lang, in de binnenstad van Eindhoven, is zo'n friettentje waar je zo aan voorbij loopt zonder het op te merken. Maar als ik een aantal mensen mag geloven, dan bakt deze tent de lekkerste friet van Eindhoven.

Ik ben vooral benieuwd naar hun broodje frikandel met mayo.

Voor 2,25 euro en 5 minuten wachten krijg ik een plastic bakje met een wit bolletje, een hele hoop mayo, of beter gezegd: frittessaus, en twee helften frikandel.

Ik ga rustig zitten om de hoek, en wil een eerste hap nemen. Maar voordat die bruine staaf en dat witte broodje mijn mond hebben geraakt, zitten mijn vingers al onder de mayo. Eén servetje zal niet afdoende zijn...

Ik neem de eerste hap. De frikandel is goed warm... maar wordt geheel tenietgedaan door de enorme berg mayo. Tussen de zalf door, smaakt de frikandel best aardig; goed gekruid en lekker stevig... maar die liter mayo is toch echt teveel.

Het broodje smaakt ook vers, maar echt genieten van de smaak kan ik niet... alles zwemt ondertussen in de mayo. De frikandellenhelften schieten alle kanten op, en ik heb moeite om niet te knoeien op mijn jas, broek en schoenen ondanks het bijgeleverde plastic bakje.

Wat een zonde...

En dan nu de punten:
1. Hoe is de service van de zaak? 4 pt.
2. Hoe vers was het broodje? 4 pt.
3. Hoeveel mayo zat er op het broodje? 1 pt.
4. Hoe was de smaak van de mayo? 3 pt.
5. Hoe was de frikandel? 4 pt.
6. Hoe warm was de frikandel? 4 pt.

Dat geeft een totaal van 20 punten!

De tussenstand dan:
27 punten: De Willem
25 punten: Het Karrezicht
24 punten: Cafetaria 't Hofke
24 punten: Snackbar Johnnie
23 punten: Cafetaria Pejoco
23 punten: Cafetaria Thijsco
23 punten: Cafetaria Mimosa
22 punten: Automatiek Marks
21 punten: Cafetaria Tivoli
21 punten: 't Belske
21 punten: Oost-West Grillroom - Cafetaria
21 punten: Cafetaria De Griek
20 punten: Dik & Lang
20 punten: Frituur Leto
20 punten: Resto Ricus
19 punten: Jim's Food Factory
18 punten: Smullers
18 punten: Cafetaria De Hoek
18 punten: Fan Tasty, PSV Stadion
17 punten: Cafetaria Mediterano
16 punten: Top Events, PSV Stadion
15 punten: Cafetaria Cassandraplein
11 punten: Restoquick

Geen opmerkingen:

Een reactie posten