woensdag 11 februari 2009

Cafetaria Thijsco, Eindhoven

Fietsend door Eindhoven, krijg ik regelmatig trek. Dan is het maar goed dat op zowat elke hoek een cafetaria te vinden is waar je een broodje frikandel met mayo kunt eten.

Deze keer maakte ik een pitstop bij Cafetaria Thijsco op de Tongelressestraat. De dame achter de toonbank hielp me snel en binnen enkele minuten had ik mijn broodje frikandel met may0 afgerekend: 2 euro's.

De bovenkant van het broodje voelde wat hard aan... niet echt vers. En met de eerste hap werden mijn vermoedens over het broodje bevestigd: het was taai.

De frikandel, daarentegen, was van de goede temperatuur en erg lekker gekruid. Hij was doormidden gesneden om hem op het broodje te krijgen en was lekker stevig en goed van structuur.

De mayo was als eerste op het opengesneden broodje gedaan, maar de eerste happen waren mayo-loos. De laatste happen waren vooral veel mayo met brood. (Waarom cafetaria's toch kiezen voor een bolletje, in plaats van een puntje is mij nog steeds een vraag.)
De mayo was een beetje flauw, maar dat kon ook wel liggen aan de ontzettend lekkere frikandel.

En dan nu de punten:
1. Service vd zaak: 5 pt.
2. Versheid vh broodje: 2 pt.
3. Hoeveelheid mayo: 3 pt.
4. De smaak vd mayo: 3 pt.
5. De smaak vd frikandel: 5 pt.
6. Temperatuur vd frikandel: 5 pt.

Dat geeft een totaal van 23 punten!


Hiermee komt Cafetaria op gelijke hoogte te staan met Cafetaria Mimosa.

24 punten: Cafetaria 't Hofke
23 punten: Cafetaria Thijsco
23 punten: Cafetaria Mimosa
21 punten: Oost-West Grillroom - Cafetaria
18 punten: Fan Tasty, PSV Stadion
16 punten: Top Events, PSV Stadion


Geen opmerkingen:

Een reactie posten