woensdag 18 februari 2009

Automatiek Marks, Eindhoven

Eindhoven stikt van de friettenten, cafetaria's en automatieken. In het centrum van Eindhoven, op loopafstand van het centraal station vind je Automatiek Marks.
Iedereen die in Eindhoven woont kent deze tent wel... tijd dus om een broodje frikandel met mayo te bestellen hier.

Het is het goedkoopste broodje frikandel met mayo wat ik tot nu toe heb besteld: €1,75. En zo snel als ik mijn broodje frikandel met mayo hier in mijn handen heb is me ook nog nergens gebeurt: binnen twee minuten.
Nu is dat geen verrassing: Automatiek Marks, de naam zegt het al, is vooral een automatiek. De frikandel komt dus niet recht uit het vet of olie, maar uit de automatiek. Dat is de frikandel ook wel aan te zien: ons oma van 97 zou zich schamen voor zo'n rimpelhuid.
De frikandel is wel warm... maar ik prefereer hem heet.
De smaak van de frikandel is wat flauw. Misschien komt dat omdat hij even alleen heeft gelegen achter een raampje.

De mayo is lekker; beetje zurig en goed romig. Dat hebben we graag. De mayo is als eerste in het broodje gegaan, en er had wat meer in gemogen, maar goed... een pietlut die daar op let.

Het broodje is groot... het grootste puntje wat ik tot nu toe ben tegengekomen. Dat heeft wel een nadeel: verschillende happen waar ik alleen maar brood in mijn mond heb. Erg jammer, want ik ga graag voor de gehele ervaring, en niet alleen voor brood.
Het broodje is verder wel lekker, maar gaat snel vervelen, vooral door de grote ervan.

En dan nu de punten:
1. Hoe is de service van de zaak? 5 pt.
2. Hoe vers was het broodje? 4 pt.
3. Hoeveel mayo zat er op het broodje? 3 pt.
4. Hoe was de smaak van de mayo? 4 pt.
5. Hoe was de frikandel? 3 pt.
6. Hoe warm was de frikandel? 3 pt.

Dat geeft een totaal van 22 punten!

De tussenstand dan:
24 punten: Cafetaria 't Hofke
23 punten: Cafetaria Thijsco
23 punten: Cafetaria Mimosa
22 punten: Automatiek Marks
21 punten: Oost-West Grillroom - Cafetaria
18 punten: Fan Tasty, PSV Stadion
16 punten: Top Events, PSV Stadion


Geen opmerkingen:

Een reactie posten