donderdag 7 mei 2009

Smullers, Centraal Station, Eindhoven.

Als ik met de trein ga, zie ik altijd mensen tegenover me zitten met een geel karton doosje, waar kleine stukjes karton uitsteken met saus erover heen.
Smullers, staat er dan op dat doosje.
Waarschijnlijk de bekendste friettent van Nederland.

Tijd om deze tent eens te bezoeken en een broodje frikandel met mayo te bestellen.

Het is aardig druk op woensdagavond als ik mijn bestelling plaats. Toch heb ik mijn broodje binnen 2 minuten na de geplaatste bestelling... jawel: ik krijg geen frikandel recht uit het vet, maar 1 van achter een raampje. Het ding ziet er een beetje zielig uit, zo gekreukeld in de broodje.

De schade?
€2,55
Niet goedkoop voor zo'n ouw vel.

Ik neem de eerste hap en ben eigenlijk verrast door hoe warm de frikandel nog is. Ik had hem lauw verwacht, maar blijkbaar zijn de raampjes van Smullers goed heet, en dus ook de frikandel.
Toch heeft die wat in moeten boeten aan smaak en stevigheid. Slap is ie niet, maar stevig is anders.
Ook het vel komt wat taai over.

Het broodje dan. Gelukkig een wit puntje, in plaats van een bolletje. Zo is de frikandel gebleven zoals hij is geschapen: lang en uit 1 stuk. Het broodje is al wel wat ouder, en dus droog.
Helaas kan de mayo (of frittesaus in dit geval) dit droge broodje niet helpen: het zielige streepje mayo (wat mij €0,35 heeft gekost) verdwijnt bijna is zijn geheel onder de frikandel.
Het droge broodje, en de wat oude frikandel overheersen dan ook de smaak... terwijl de mayo wel lekker zoet aan doet.

En dan nu de punten:
1. Hoe is de service van de zaak? 4 pt.
2. Hoe vers was het broodje? 2 pt.
3. Hoeveel mayo zat er op het broodje? 2 pt.
4. Hoe was de smaak van de mayo? 4 pt.
5. Hoe was de frikandel? 2 pt.
6. Hoe warm was de frikandel? 4 pt.

Dat geeft een totaal van 18 punten!

De tussenstand dan:
27 punten: De Willem
25 punten: Het Karrezicht
24 punten: Cafetaria 't Hofke
24 punten: Snackbar Johnnie
23 punten: Cafetaria Thijsco
23 punten: Cafetaria Mimosa
22 punten: Automatiek Marks
21 punten: 't Belske
21 punten: Oost-West Grillroom - Cafetaria
21 punten: Cafetaria De Griek
20 punten: Resto Ricus
19 punten: Jim's Food Factory
18 punten: Smullers
18 punten: Cafetaria De Hoek
18 punten: Fan Tasty, PSV Stadion
16 punten: Top Events, PSV Stadion
11 punten: Restoquick

Geen opmerkingen:

Een reactie posten