zondag 17 mei 2009

Cafetaria Pejoco, Eindhoven.

Op aanraden van Niet Belangrijk, bracht ik gisteren een bezoekje aan Cafetaria Pejoco aan de Bredalaan.

De naam doet exotisch aan: ben benieuwd naar het broodje frikandel met mayo.

Het is rustig op de zaterdagavond als ik mijn broodje bestel. €1,95 zijn de kosten niet en wacht rustig af wat de jongeman achter de balie mij voor gaat schotelen.

Een kleine 5 minuten later wordt mij een wit plastic bakje gegeven boordevol brood, vlees en mayonaise uit de pomp. De frikandel staat nog aardig bol van de hitte en ik kan dan ook niet wachten om een flinke hap te nemen.
Jammer toch weer van het bolletje... de frikandellen helften glijden weer door mijn vingers.
De frikandel zelf smaakt toch wat lafjes; slap gekruid. Een echte fabrieksfrikandel, om het zo maar te zeggen. 

Het broodje daarentegen smelt haast weg op de tong. Lekker vers en goed weg te happen. Zo ook de mayonaise: niet overheersend, maar prima als glijmiddel voor die flauwe staaf.

Het zal geen topscore worden, maar in zijn algemeen ben ik toch tevreden over mijn bezoekje.

Op het moment dat ik naar buiten loop, valt mijn oog op een bord achter de balie. Erop vermeld: 2 pikandellen voor €1,50. Een pikandel blijkt een frikandel te zijn met sambal.
Heeft niets te maken met deze test, maar als u toch in Strijp bent, ga dan even langs Pejoco en haal zo'n pikandel: heerlijk!

En dan nu de punten:
1. Hoe is de service van de zaak? 4 pt.
2. Hoe vers was het broodje? 5 pt.
3. Hoeveel mayo zat er op het broodje? 4 pt.
4. Hoe was de smaak van de mayo? 4 pt.
5. Hoe was de frikandel? 2 pt.
6. Hoe warm was de frikandel? 4 pt.

Dat geeft een totaal van 23 punten!

De tussenstand dan:
27 punten: De Willem
25 punten: Het Karrezicht
24 punten: Cafetaria 't Hofke
24 punten: Snackbar Johnnie
23 punten: Cafetaria Pejoco
23 punten: Cafetaria Thijsco
23 punten: Cafetaria Mimosa
22 punten: Automatiek Marks
21 punten: 't Belske
21 punten: Oost-West Grillroom - Cafetaria
21 punten: Cafetaria De Griek
20 punten: Resto Ricus
19 punten: Jim's Food Factory
18 punten: Smullers
18 punten: Cafetaria De Hoek
18 punten: Fan Tasty, PSV Stadion
16 punten: Top Events, PSV Stadion
11 punten: Restoquick

Geen opmerkingen:

Een reactie posten