zondag 2 augustus 2009

Cafetaria de Tongelhoek, Eindhoven


Langs deze tent rijd ik regelmatig op mijn fietsje, en altijd als ik denk: "Hey, ik lust er wel 1!", is de tent dicht.
Dus als ik dan zie dat de Tongelhoek open is, bedenk ik me geen twee keer en treed binnen.

Voor een donderdagmiddag is het aardig druk. Dat kan alleen maar een goed teken zijn toch?

Ondanks de drukte heb ik binnen 5 minuten mijn broodje frikandel met mayo en besluit het te nuttigen buiten. Schade: 2 euro en 15 cent.

Bij de eerste hap valt me het gelijk op: geen mayonaise!
Het zal toch?
Nadere inspectie leert dat all mayo achter in het broodje ligt...


En jawel... hoe verder ik hap in het broodje, hoe harder de twee helften van de frikandel beginnen te glijden en hoe meer mayonaise uit het broodje druppelt.

De laatste hap is zelfs helemaal zonder vlees en is heb ik alleen maar mayo en brood in mijn mond.

Op de frikandel is weinig aan te merken: goed gekruid, hard gebakken en goed heet. Ook het broodje is aardig vers en de mayo is op zich goed weg te happen.
Toch jammer van die lading mayo achter in het broodje.

En dan nu de punten:
1. Hoe is de service van de zaak? 4 pt.
2. Hoe vers was het broodje? 3 pt.
3. Hoeveel mayo zat er op het broodje? 2 pt.
4. Hoe was de smaak van de mayo? 3 pt.
5. Hoe was de frikandel? 4 pt.
6. Hoe warm was de frikandel? 4 pt.

Dat geeft een totaal van 20 punten!

De tussenstand dan:
27 punten: Snackbar Happy Eater
27 punten: De Willem
26 punten: Unique Restaria
25 punten: Van Leeuwen Frituur
25 punten: Het Karrezicht
24 punten: Cafetaria 't Hofke
24 punten: Snackbar Johnnie
23 punten: Cafetaria Pejoco
23 punten: Cafetaria Thijsco
23 punten: Cafetaria Mimosa
22 punten: Automatiek Marks
21 punten: Deto's Cafetaria
21 punten: Snackbar Flora
21 punten: Cafetaria Tivoli
21 punten: 't Belske
21 punten: Oost-West Grillroom - Cafetaria
21 punten: Cafetaria De Griek
20 punten: Cafetaria de Tongelhoek
20 punten: Dik & Lang
20 punten: Frituur Leto
20 punten: Resto Ricus
19 punten: Jim's Food Factory
18 punten: Smullers
18 punten: Cafetaria De Hoek
18 punten: Fan Tasty, PSV Stadion
17 punten: Cafetaria Mediterano
16 punten: Top Events, PSV Stadion
15 punten: Cafetaria Cassandraplein
11 punten: Restoquick

Geen opmerkingen:

Een reactie posten